Dag 8 (zaterdag 1 juni)

1 juni 2013 - Canmore, Canada

Zaterdag 1 juni (dag 8)
Aangezien jullie allemaal genieten van ons reisverslag is een vrijwillige bijdrage op onze bankrekening meer dan welkom!! Ons huis op wielen trekt de creditcard met grove gang leeg… :-)

Maar goed, we zullen bij ons reisverslag blijven….!

Gisterenavond kwam Tiny om 21.30 uur tot de ontdekking dat voor de douche munten gekocht moeten worden á $1,-. Ad wist al direct te vertellen dat de receptie dicht was, maar, morgenochtend om 8.00 uur zal deze wel weer open zijn was de veronderstelling…

Vanochtend is Ad al vroeg naar de receptie gewandeld maar helaas, bij de receptie slapen ze uit tot 10.00 uur!! Ad ondertussen al een aantal mensen gevraagd of ze hun douchemunten willen verkopen, maar hij kreeg niets dan verbaasde gezichten… Een oudere man kwam Ad te hulp, en had vier munten in zijn hand. “Loop maar mee, dan zal ik het even voordoen hoe je voor die munten kunt douchen” (Ad dacht meteen aan een of andere illegale truc). Bleken het gewoon dollars te zijn die in de doucheautomaat moeten!
Ondertussen was Linds ook haar slaapvertrek uitgekomen en maar eens richting de douches gewandeld en tot de ontdekking gekomen dat er gewoon dollarmunten in de doucheautomaat kunnen… :-)

Met een vertraging van ± 1,5 uur naar Banff gereden, met alle drie goede zin aangezien de zon volop schijnt!

In Banff hebben we al snel besloten om naar Lake Louise te gaan. Daar dachten meer mensen hetzelfde over aangezien het nogal druk was! In goed overleg besloten om de drukte te ontlopen en in plaats van de kabelbaan, zelf naar boven te lopen tot aan het viewpoint. Dat hebben we geweten, binnen no time alle drie buiten adem van het wandelpad stijl omhoog en volop sneeuw (in juni!!!). Maar eenmaal boven gekomen was het de moeite waard, een prachtig uitzicht over Lake Louise….

En als je in Banff bent moet je natuurlijk ook even het 125 jaar oude Banff Springs Hotel bezichtigen! Een kamertje (minimaal 2 nachten) te boeken á $350,- per nacht... Wederom sloeg Ad bijna stijl achterover!! ;-)