Dag 16 en 17 (zondag 9 en maandag 10 juni, Ad en Tiny)

10 juni 2013 - Kingston, Canada

Zondag 9 juni (dag 16)
We zijn vroeg opgestaan en na het ontbijt met de rentalcar op weg gegaan naar de Toronto Blue Jays. Een paar blokken van het stadion geparkeerd en verder gaan lopen, aangezien het gezellig druk was downtown. Heel wat te kijken met ± 50.000 mensen in het blauw, met of zonder Blue Jays baseball cap.

Onderweg naar het stadion hebben we twee fans aangesproken maar die hadden nogal haast voor de match! “Hurry no time it’s figurine day today! Jose Reyes the batting is central”.
Ad zei tegen Tiny, ‘lekker rustig aan, het zal zeker goedkomen, dat stadion loopt niet weg.’ Bij het stadion aangekomen, eerst buiten een kijkje genomen en daarna naar binnen. Tiny vroeg aan Ad “wat moet je nu om 11.00 uur al binnen doen?’ Merchandise shop bezoeken is altijd leuk! En wat een ambiance troffen we daar aan! Bij de shop wilde Ad dus even naar binnen maar werd door security in zijn kraag gegrepen. ‘I am sorry sir, there is a line up’ … Bleken er 300 wachtend te zijn!!! Maar de match was geweldig! Helaas hebben de Blue Jays verloren, anders was de sfeer na afloop vast en zeker nog beter geweest!!

Maandag 10 juni (dag 17)
Na een saaie rit van 275 km over de Canadian Highway zijn we in Kingston aangekomen waar we een bed & breakfast hebben gezocht. Wat schone kleding in de rugzak en de koffers in de auto gelaten.

Het was mooi en droog weer dus een wandeling door de stad gemaakt. Op advies van onze gastvrouw zijn we naar de haven gelopen om 1000 eilanden tocht te maken. Helaas te laat om te kunnen meevaren op deze vijf uur durende tocht. Dus een restaurant gezocht en heerlijk gegeten.

’s-Avonds hebben we in de zitkamer twee Duitse studenten gesproken, backpackers. De jongen en het meisje waren vol lof over de boottocht dus hebben we besloten om woensdag vanuit Ottawa terug te gaan en alsnog te gaan varen!

1. Marco:
    17 juni 2013
    ome ad en tante tiny lijkt me geweldig om zo,n wedstrijd mee te maken. hebben jullie toch maar effe in decpocket gestoken super.. had maar een honk meegenomen voor linds breed lekker en veel geld... veel liefs van nancy en genieteve n samen vooral in de nachtelijke uren