Dag 18, 19 en 20 (dinsdag 11 t/m donderdag 13 juni, Ad en Tiny)

13 juni 2013 - Woodstock, Canada

Dinsdag 11 juni (dag 18)
Via de lokale weg nummer 15 op naar Ottawa. Een prachtige rit met afwisselende natuur, meren, bossen en dorpen. In Ottawa zijn we naar een motel gereden, welke wij via een toeristen info hebben gevonden. Daar aangekomen gevraagd of we de kamer mochten zien, geen probleem, aldus de aardige receptionist. De kamer was schoon maar ondanks dat hebben we ze niet genomen. Het stonk vreselijk naar sigarettenrook. Iets anders gezocht en gevonden. Een Australisch gasthuis, heel vriendelijk en goed van vertrouwen. We kregen de sleutel en een paar goede tips voor musea en prachtige gebouwen. Betalen mag morgenochtend na het ontbijt!

We hebben het Canadees Parlementsgebouw bezocht, een schitterend monumentaal gebouw. Na een strenge veiligheidscontrole (zoals op luchthavens; riem en sieraden af, zakken leeg, tas en lichaam door een scan). Een klein incident willen wij jullie niet weerhouden; in de ongelooflijk mooie bibliotheek mag niet gefotografeerd worden, toch waren enkele Japanners aan het filmen met hun telefoon. Dus Ad dacht foto’s niet, maar filmen mag wel. De security man betrapte Ad! Uitzetting volgde net niet, maar Ad moest wel de bibliotheekzaal verlaten. Al met al een prachtig gebouw!!! We mochten zelfs de toren en de klokken bezichtigen!

Daarna hebben we nog wat door de stad gewandeld en om 22.00 uur zijn we doodop naar de kamer gegaan om te slapen. Helaas hebben we een beetje te lang naar de juiste parking moeten zoeken om onze auto terug te vinden!!

Woensdag 12 juni (dag 19)
Vandaag zijn we vanuit Ottawa terug naar Kingston gereden, dit om de 1000 eilanden tocht te maken. Prachtig weer in Kingston, volop zon dus een ideale dag voor een boottocht. We hebben een tocht van 5 uur gemaakt, eigenlijk iets te lang, maar ongelooflijk mooie natuur. Helaas kwam aan deze tocht een einde, waarna we terug zijn gegaan naar het mooie havenstadje Kingston. Dit hebben we te voet verkend, zeker nu de zon scheen was het heerlijk om alle monumenten op ons gemak te bekijken.

Na een tip van onze gastvrouw hebben we wederom een geweldig bed & breakfast gevonden.

Donderdag 13 juni (dag 20)
Het bed & breakfast had een heerlijk bed en lekker ontbijt!!
We zijn vandaag vroeg opgestaan om de weg te vervolgen naar Niagara Falls. Een geweldig natuurverschijnsel, maar ook een commercieel circus!

Aangekomen in de regen, vertrokken met zon… We hebben veel foto’s kunnen nemen van dit wereldwonder, helaas veel met regen. Maar gelukkig het laatste half uur zon en dus een regenboog op de foto!

Hierna zijn we wederom in de auto gestapt en op weg gegaan naar Woodstock, Linds en de familie Strik opzoeken…

1. Gerrit en Marie van Elteren:
    19 juni 2013
    heel erg mooi schitterend die water vallei