Dag 6 en 7 (donderdag 30 en vrijdag 31 mei)

31 mei 2013 - Canmore, Canada

Donderdag 30 mei (dag 6)
Gisterenavond tijdig geland in Kamloops. Helaas voor onze reisblog geen wifi bij de camper. Dus aan de vriendelijke (tandloze) mevrouw van de receptie maar even gevraagd of we daar gebruik mogen maken van de wifi, geen probleem! De vrouw vroeg ons waar we vandaan komen en waar de reis naartoe gaat... The Netherlands… Oh beautifel!!! Zo’n mooi land….! Dus onze (logische) vraag aan haar; “bent u er ooit geweest dan?” … NO NEVER..!!!! :-)

Vervolgens kregen we uitleg hoe we naar Jasper moeten rijden, links, rechts en een paar herkenningspunten… “zien jullie die brug daar?” Wij volmondig in koor: JA…! “Daar moet je dus niet overheen!!” En bij het verlaten van haar kantoor nog een keer de vermelding “Please don’t cross the bridge!!”
Erg grappig (vinden wij) dat ze vooral aangeeft waar we niet heen moeten gaan!!

Na het eten zijn Ad en Lindsay nogmaals naar de receptie geweest om een internetverbinding te maken. Wij willen jullie natuurlijk wel zoveel als mogelijk op de hoogte houden via onze blog! ;-)

Gelukkig zijn we maar 3 kwartier van het hele uur bezig geweest met een video uploaden voor Johan & Liesbeth…. Maar alles voor je collega’s, toch Ad??

Tiny en Lindsay hebben samen het sanitaire gedeelte aan een strenge ANWB keuring onderworpen. Het oordeel; zeer netjes en vooral schoon, matje voor de ingang, matje als je binnenstapt, matjes in de douche en een heel groot bord tegen de muur; NIET MET JE SCHOENEN AAN DOUCHEN… vreemd?? Kunnen jullie ons vertellen hoe je voeten schoon worden als je WEL je schoenen mag aanhouden tijdens het douchen?! :-)

Verder op het bord nog de tekst; RUIM JE EIGEN ROTZOOI OP, JE MOEDER LEEFT NIET HIER!!
Goed dat ze me daar nog even aan herinneren dat mijn moeder niet hier is, gelukkig heb ik wel mijn tante bij me!!

’s-Ochtends direct na het ontbijt richting Clearwater om het Wells Gray Provincial Park te bezoeken. Prachtige watervallen, snel stromende rivier en nog mooiere steile rotswanden mogen aanschouwen. Daarna weer naar ons huis op wielen voor een rit van ± 4 uur richting Jasper. Ter hoogte van Mount Robson Provincial Park hebben we de eerste beer gespot! En daarna natuurlijk alle drie op het puntje van onze stoel om de volgende te spotten… En ja hoor, nummer 2 langs de weg!! Aangekomen in Jasper de supermarkt maar weer eens opgezocht voor ons avondmaal en door naar het natuurpark waar we de nacht gaan doorbrengen. We slapen midden in een park tussen de herten!! Ze komen nog net niet uit de pan eten… (zie foto!)

Waanzinnige foto’s kunnen maken hier!!

Vrijdag 31 mei (dag 7)
Deze droevige dag heeft zich in de nacht al aangekondigd. De gehele nacht bakken met regen. Dus maar een uurtje langer slapen (yeah uitslapen!!!).
Tiny was waarschijnlijk aan het slaapwandelen aangezien de hele hut werd wakker geschreeuwd, “een beer, een beer!!”. Het enige levende wezen dat wij om 6.30 uur konden ontdekken was een eekhoorntje!!! En dat zonder bril….

Onze camper staat 50 meter van de douche af, als we daar naartoe moesten lopen werden we drijfnat… De gehele dag ouwe wijven geregend… Maar ondanks de regen hebben we toch nog een pittige wandeling gemaakt van ± anderhalf uur door The Valley of Five Lakes.

Terug in de camper, modderschoenen uit en door naar de Athabasca Falls. Adembenemende waterval, prachtige rotspartijen en mooie vergezichten. De foto’s spreken voor zich! ;-)
Hierna hebben we onze weg vervolgd over de lange Icefield Parkway richting Banff, zo saai dat Linds het stuur heeft overgegeven aan Ad… Een uitzondering op de route was de mooie gletsjer!

Het volgende Canadese natuurwonder is Lake Louise, een prachtig meer met helderblauw water.

De wandeling rond het meer stellen we uit naar morgen, aangezien we koud en nat zijn. Dus door naar Canmore (klein plaatsje voorbij Banff) voor een overnachtingplaats…

Slaap lekker (of goedemorgen) en tot snel….

1. Jeanette Snels:
    1 juni 2013
    Tjonge, jonge. Of het nu de beelden van een geweldig natuur betreft of een parlementsgebouw. Het is allemaal even indrukwekkend! Mooi hoor. Wij genieten mee vanachter de laptop!!!!
  2. Gerrit en Marie van Elteren:
    1 juni 2013
    jullie doen wel lekker genieten he en nog veel plezier ps zeg tegen
    tiny dat ze ad in de gaten moet houden ivb met slaap wandelen dat hij zich niet vergis van vrouw erg leuk gr gerrit en marie