Dag 3, 4 en 5 (Maandag 27 t/m Woensdag 29 mei)

29 mei 2013 - Kamloops, Canada

Maandag 27 mei (dag 3)
Vandaag is alweer ons laatste dagje in Vancouver. Nog een laatst rondje in de hop on hop off bus en om half 3 kunnen we dan eindelijk ons rijdende huis voor de komende 11 dagen ophalen.

Een huis op wielen, 23 ft (± 7m) lang, 12 ft (± 3,7m) hoog en ± 2,5m breed. Oftewel een joekel van een auto!!! Nat uitleg van alle knopjes, ditjes en datjes kan onze roadtrip beginnen!
Even wennen om zo’n bakbeest te besturen (dit is nog eens wat anders dan een Opel Astra), maar we hebben de smaak snel te pakken. Op naar de Ferrie to Vancouver Island, bestemming Victoria.
Vervoer via water is natuurlijk niet echt favoriet bij Linds maar we willen toch echt naar de overkant (zwemmen is wat ver!! J). Een vette (smerige) maaltijd en vele misselijkmakende golven verder zijn we na 1,5 uur aan de overkant…

Snel nog wat boodschappen halen om onze koelkast te vullen, aangezien het geen hotelleventje is de komende 11 dagen. In de supermarkt kon Ad zich gelukkig stevig vasthouden aan het winkelwagentje anders hadden we 911 kunnen bellen voor een reanimatie. Een reanimatie als gevolg van het aanschouwen van schrikbarend hoge prijzen voor boodschappen… :-P

Aan de Inner Harbour hebben we een RV park gevonden waar we kunnen overnachten. Maar voordat we gaan slapen nog even genieten van het spectaculaire uitzicht!! (zie foto)

Dinsdag 28 mei (dag 4)
Na een heerlijk nachtje slapen (voor 2 van ons, Ad had nogal een gevecht met zijn dekens vannacht!) hebben we genoten van een lekker zelf gemaakt ontbijtje. Mijn oom en tante kunnen voortreffelijk eieren bakken! Het brandalarm in onze camper werkt ook hebben we gemerkt!!!

Vandaag Victoria maar eens verkennen. Helaas een regenachtige dag dus na een paar uurtjes wandelen houden we het voor gezien hier. Terug naar ons huis op wielen en richting Nanaimo voor de Ferrie terug naar het vasteland. Tiny heeft helaas een migraine aanval dus die kruipt in bed en gaat de laatste helft van dag 4 op zwart... Wederom een boottochtje met misselijkmakende golven, maar ook deze keer is zwemmen geen optie! ;-)
Op een kleine 50 km afstand van Whistler zijn we op een campground beland, vlak naast een groot bergmeer. Omdat we al behoorlijk laat zijn is er niemand meer aanwezig. Wel een briefje met de tekst ‘stop het geld ($32,-) maar in de brievenbus, let op! Wanneer je niet betaalt komt de nachtwacht je wakker maken!!’ Verder nog een briefje ‘Beer gespot’!!!!

Ons plekje opgezocht en bij het geluid van een waterval heeeeerlijk in slaap gevallen (zie video).

Woensdag 29 mei (dag 5)
Om 7.00 uur zijn we opgestaan (wat een tijd op vakantie!!!!), aangezien we om 4.15 uur zijn gewekt door een denderende goederentrein waar geen einde aan leek te komen. Om 8.00 uur een ontbijtje genuttigd bij Subway aangezien we gisteren vergeten zijn om brood te kopen!  En back on the road naar Whistler… In Whistler hebben we een paar uurtjes gewandeld door het Olympisch dorp van de Olympische Spelen Vancouver 2010. Ook een paar leuke boys gespot welke met mountainbikes down hill kwamen gereden circa 70 á 75 km per uur!!

Tijdens het voltanken van onze rijdende geldslurper een Nederlander gesproken en je raadt het al… EEN BOSSCHENAAR!!! (geen echte aangezien hij de ‘zin tot un moandag . . . !’ niet kon aanvullen).

Onze rit naar Kamloops vervolgd en hier hebben we een aantal adembenemende foto’s kunnen maken. Wonderbaarlijk mooi stukje natuur!
In de buurt van “Mount Curry” heeft Lindsay over een smalle bergpas gereden van 2500m hoogte, daarna volgde een heftige afdaling. Ondanks haar jonge leeftijd een goed chauffeuse, daar zijn we trots op!

Natuurlijk moeten we ons vermaken tijdens een lange bergrit, dus zijn we tegemoet komende campers gaan tellen… 25 maar liefst!!

Om 13.30 uur zijn we op een mooi stukje hoogte gestopt voor een lekkere lunch, waarna we de (4 uur durende) rit vervolgd hebben naar Kamloops…. Eindelijk weer bewoonde wereld en ZON!!!!

Wederom een campground opgezocht, waar dun onkel Ad ons heeft voorzien van een lekker bordje spaghetti á la campung! :-)

De groetuh uit Kamloops en tot over een paar dagen!!!

Ad, Tiny & Linds

1. Wim vos:
    30 mei 2013
    hoi Tiny, Ad en Lindsy het is een mooi reisverslag en het zijn geweldige foto's je zal wel erg genieten nog veel plezier en een goed vervolg van jullie reis. groetjes Annie en Wim
  2. Judith:
    30 mei 2013
    Jaloers!!!!! wat een heerlijke trip. tis maar goed dat je nog gaat shoppen linds, want als de gaten in je broek vallen wordt het tijd voor een nieuwe :-)
  3. Marco:
    hallo reizigers,

leuk verslag. ja dat ome ad schrikt van de prijzen geloof ik dat die duur zijn is bekend. nou ben ik erg duur met boodschappen doen maar ik had natuurlijk met deze fantastische trip mee gemoeten als jullie kok... tja ik spreek in mijn eigen voordeel natuurlijk. foto van de bergen met het meertje is super om te zien. hopelijk is tatnte tiny weer verlost van haar migraine en worden de nachten voor jullie wat rustiger...op naar jullie volgende avontuur geweldig om te lezen.. trouwens wat koste een flesje wijn voor bij die heerlijke spagetti?... niet openmaken dan maar renaar kijken want maak je deze open dan verdampt ie waar je bij staat. liefs van jullie nicht nancke
  4. De smitjes:
    30 mei 2013
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Ook errug leuk geschreven!!!!
    Enne....idd linds tijd voor nieuwe kleding!!! Haha
    Geniet verder maar weer....zeker van de ZON....iets wat wij nog steeds missen..♥
  5. De van eschjes:
    31 mei 2013
    Wat een beleving! En de foto,s zijn erg leuk om te zien!de video is ook voor mij (persoonlijk) erg spannend want wie zijn toch liesbeth&johan? Vanaf hier voor jullie alledrie een dikke xxxxxx van ons allen !
  6. Carla:
    31 mei 2013
    Gezellig reisverslag en mooie foto's. Geniet van de reis, hoop nog veel van jullie reiservaringen te mogen lezen en zien.
  7. Hennie en Betsie:
    Hennie Betsie vos
    Heel erg mooi omdit allemaal mee te volgen aan foto.s en het reisverslag nou lindsay ik vind het heel wat om in die grote kemper te rijden wel heftig nog veel vacantie plezier dikke kus van papa en mama en gr aan tante tiny en ome ad doei
  8. Gerrit en Marie van Elteren:
    1 juni 2013
    heel erg mooi de foto,s en de beelden lekker genieten