Dag 1 en 2 (zaterdag 25 en zondag 26 mei)

26 mei 2013 - Vancouver, Canada

Zaterdag 25 mei ’13
Vanochtend om 9.00 uur zijn we vertrokken naar Amsterdam Schiphol voor het Canadese avontuur van 22 dagen. Koffers met maximaal gewicht natuurlijk en een bulk handbagage.

Bij het inchecken stuiten we al op de eerste uitdaging; stoel 33A, B en C gereserveerd door het reisbureau maar 33A, windowseat, is gewijzigd naar 36H, een middenstoel aan de andere kant van onze Boeing 777-400.
Trientje Vos wordt afgezonderd van Ad en Lindsay :-(
Maar de Vosjes zouden geen Vosjes zijn als zij er niet alles aan zouden doen om een reis van ± 9 uur met zijn drieën naast elkaar door te kunnen brengen.

Nooit geweten dat wachten tot je mag boarden zo snel voorbij kan gaan! Als je maar druk genoeg bent met een andere stoel regelen!! ;-)

En onze missie is geslaagd, dankzij een heel meelevend grondstewardess kunnen we boarden op stoel 33A, B en C… We zitten naast elkaar!
Negen uur lang films kijken, stoeien met het entertainment systeem of gewoon observeren wat honderden andere mensen in een Boeing 777-400 doen om tijd te doden…

Na het passeren van de douane en het verzamelen van koffers, was een taxi snel gevonden. Ingecheckt in het hotel en daarna is het lichamelijk gevecht tegen het tijdverschil van 9 uur begonnen. In goed overleg hebben we besloten om een stukje(!!) te gaan wandelen, dit stukje was vergelijkbaar met een training voor de Nijmeegse vierdaagse! 2,5 uur later ons bed gevonden en na circa 10 minuten lagen twee van de drie (lees; de oudste) in dromenland….

Zondag 26 mei ‘13
Vandaag is onze enige volledige dag in Vancouver dus een druk programma met must see attractions… Een stevig ontbijt is dus welkom!! Gelukkig hoef je daarvoor in Canada niet ver te zoeken. Een heerlijk ontbijtje met scrambled eggs en bacon (na hoeveel dagen gaat dit ons de neus uitkomen??).

Op naar Capilano Suspension Bridge (http://www.capbridge.com/), origineel gebouwd in 1889, met een lengte van 137m en 70m boven Capilano River. Waanzinnig!!

Na een aantal uren avontuur, geschiedenis en cultuur terug naar het centrum van Vancouver voor een rondje in de hop on hop off bus! Totempalen in Stanley Park, Chinatown, Lions Gate Bridge en Granville Island zijn enkele mooie bezienswaardigheden van het grote Vancouver.

Veel indrukken vandaag, maar we zullen jullie de details besparen!
Wij wensen jullie een goedemorgen, maar hier zeggen we… Truste!!

Groetjes Ad, Tiny en Linds

1. Wim vos:
    27 mei 2013
    dag wereld reizigers, alles is op zijn pootjes terecht gekomen in ieder geval netjes aangekomen ik dacht dat het 6 uur in plaats van 9 uur vliegen was. heel veel plezier samen en groetjes van Annie en Wim Vos
  2. Annemie:
    27 mei 2013
    wat is het leuk om met jullie mee op vakantie te zijn ,zo genieten wij wat je allemaal mag beleven kijk uit naar het volgen de verhaal groetjes Annemie.
  3. Jeanette Snels:
    27 mei 2013
    Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en wat is die brug indrukwekkend zeg. Dat begint al goed!!!!
    Ik ben benieuwd naar het vervolg...
  4. Marco:
    27 mei 2013
    leuk om te lezen goede opbouw van t verhaal. foto.s zijn mooi en leuk om jullie gezamelijk op de foto te zoen, brug is super joh... dat ontbijt is iets wat volgens mij nooit gaat vervelen hoef je niets voor te doen... oke wel effe betalen natuurlijk. op naar jullie volgende avontuur het halen van de camper en karren maar door dit prachtige kand benieuwd naar de volgende kiekjes... veel plezier samen.. liefs van jullie nichtke uit het regenachtige en koude rosmalen
  5. Hennie en Betsie:
    Hallo lindsay AD TINY
    heel erg leuk om dit zo te kunnen zien van jullie de foto.s en een leuk verhaal geniet er van gr hennie betsie
  6. De smitjes:
    27 mei 2013
    Wauw ziet er geweldig uit!!! Wat een andere wereld, prachtig!
    Genieten.....♥♥♥
  7. Patricia:
    Ha Lindske, ome Ad en tante Tiny,

Wat een verhaal weer met die stoelen. Ik zie jou, Lindske, al helemaal voor me. Ik had dan ook niet anders verwacht dan dat jou dat zou lukken. Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en niet ziek ben geweest. Vancouver is zo te lezen en te zien een geweldige stad met veel bezienswaardigheden. Ik wacht met spanning jullie verdere reis af. Groetjes en nog heel veel plezier de komende 21 dagen.
  8. Jo en Dorien van Gelder:
    28 mei 2013
    Hoi Linds,
    Echt leuk om jullie reisverhalen te kunnen volgen!!!!
    Jij kunt zo een reisboek gaan schrijven en publiceren( ha ha )
    Ik hoop dat je tijdens de vlucht niet ziek geweest bent, maar met de afleiding van Tiny en Ad is dat vast allemaal goed gekomen.
    Echt gezellig om zo met z'n drietjes te reizen.
    Aan de foto 's te zien is het er prachtig.
    Veel reisplezier en geniet ervan.
    We wachten vol spanning je volgende verhalen af.
    xx Jo en Door
  9. Hennie en Betsie:
    4 juni 2013
    hallo lindsay ad tiny wat een belevenis om zo een beer op kleine afstand te kunnen filmen ik had in mijn broek gedaan van de schrik en wat een mooie foto.s prachtig gr.hennie betsie dikke kus xxxx
  10. Lindsay vos:
    14 juni 2013
    goedemorgen heb de fotos gezien leuk en t is er mooi het is nu aftellen voor jullie tiny hartelijk gefeliciteerd en nog n fijne verjaardag toegewenst van ons allemaal groetjes anita