Dag 11 en 12 (dinsdag 4 en woensdag 5 juni)

5 juni 2013 - Calgary, Canada

Dinsdag 4 juni (dag 11)
Vandaag een wat minder spectaculair verhaal… We zijn begonnen met het beklimmen van de Calgary Tower. Een toren van 191 m hoog.
Nou ja, beklommen… Met de lift dus!!
In 1968 gebouwd, in een recordtijd van 60 dagen. Een tijdje boven rondgelopen om de stad Calgary van bovenaf te bekijken. Hier hebben we enkele markante gebouwen herkend zoals het speedskate-stadium, waar onze Hollandse schaatsers veel succes hebben behaald. En Stampede, het gebouw dat van bovenaf ook echt de vorm heeft van een paardrijdzadel. Want als ze hier ergens bezeten van zijn dan is het wel cowboy spelen, of cowboys zien spelen.
Helaas voor ons is er deze week geen voorstelling, maar voor wie ooit Calgary wil bezoeken, doe het dan de 1e week van juli, dan is er de grote Noord-Amerikaanse Stampede. Een volksfeest dat zijn weerga niet kent, zoals een huifkarrenrace, stier rijden, het vangen van kalveren en het tegen de grond werken van koeien. Enfin, een prijzenpot van circa $1.000.000,- lokt vele avonturiers naar Calgary.

Daarna ook nog even met de meiden wat shops afgelopen. Aan de dames voorgesteld om te gaan lunchen, “ja lekker, hier op het terras in de zon”. Bleek dit het Hyatt hotel te zijn… Wie van mijn zwagers wil voor deze Vosjes de lunch betalen? Pff... Wat een rekening, even een boterhammetje eten!!

Woensdag 5 juni (dag 12)
Op verzoek van Ad zijn we vandaag naar Heritage Park Historical Village gegaan. Hij had op een billboard langs de Canadian Higway gezien dat er oude dingen te bezichtigen zijn. Een historisch village zoals het openluchtmuseum bij ons in Arnhem maar dan groter en uitgebreider. Zo was er een speciaal museum voor autoservice, alsof Ad in een snoepwinkel rondliep!! Met de grootste moeite was hij hier uiteindelijk weer weg te lokken. Nog nooit zo’n grote, unieke verzameling van benzinepompen bij elkaar gezien. Prachtige exemplaren van alle brandstofmerken en oliemaatschappijen die er in Canada en USA zijn en zijn geweest, teveel om op te noemen…  Uiteindelijk wisten wij Ad te bewegen om de rest ook te gaan bekijken, een prachtige verzameling oldtimers. Lindsay had intussen al haar federal pick-up uit 1939 met de kleur gifgroen uitgezocht... Mocht het museum haar die auto willen doneren, vooral niet wachten met bellen!! Zij komt dan zonder moeite even over uit The Netherlands :-)
Lindsay werd door een ranger aangesproken en gevraagd hoe zij aan het colaflesje kwam (een authentiek Coca Cola flesje), “eerlijk gekocht” was haar antwoordt. Maar de ranger besloot toch om haar te arresteren, achter slot en grendel om haar zonden te overdenken! (zie foto). Gelukkig had Ad het bewijs dat zij het flesje eerlijk heeft betaald!! ;-)
Al met al een geweldig park om de dag door te brengen, hier is een stukje historie bewaard gebleven…. Na deze reis door het verleden terug naar het RV Park en lekker in de zon!!!

Morgen word een dagje van opruimen, inpakken en schoonmaken aangezien we ons huis op wielen vrijdag moeten inleveren. Ons laatste nachtje in Calgary (vrijdag 7 juni) slapen we in een hotel bij de Airport, waarvandaan we zaterdagochtend naar Toronto vliegen.

Groetjes vanuit het zonnige Calgary!!!!

1. Anita Verschuren-Vos:
    6 juni 2013
    Hallo Fam,
    Wat een mooie foto's en verhalen is erg leuk om zo jullie te volgen zo genieten wij ook een beetje van jullie reis.Heel veel plezier nog!!!!!
  2. Patricia:
    6 juni 2013
    Hélaba Linds, tante Tiny en ome Ad
    Vanochtend geheel op mijn gemak jullie reisverhalen gelezen (ik lag nl. een paar dagen achter). Amai zeg, wat een prachtige reis en geweldige foto's. En dan die beer, helemaal geweldig! Echt iets voor jou hè Lindske. Het gevaar opzoeken, haha! Groetjes aan jullie allen en nog heel veel plezier.
  3. Nora Liefkens:
    7 juni 2013
    Gelukig wat beter weer voor jullie houden zo!!
    Ziet er allemaal geweldig uit.
    Goede reis naar Toronto.
  4. Wim vos:
    7 juni 2013
    hoi familie even rusten dacht Lindsy,ad inderdaad een snoepparadijs tiny natuurlijk toekijken en genieten. groetjes Annie en wim